Måste hållbarhet vara tråkigt?

2019-03-08

The Good Show är ett webbsänt underhållningsprogram som vill nå ut med hållbarhetsfrågorna till den stora massan. Med hjälp av artister, forskare, influencers, komiker, näringsliv och intresseorganisationer ger programmet människor förståelse och verktygen att förändra sin vardag. Axel Johnson, Axfood och Matsmart är partners till The Good Show.

Showen sänds under våren och erbjuder tittaren det ”glokala” perspektivet på hållbarhetsfrågorna. Programledarna tillsammans med gäster tar tittaren från det stora till det lilla perspektivet med stöd av FNs Globala Mål. Programmet spelas in i en afterworkmiljö där tonaliteten är personlig och avslappnad. Inga frågor är för dumma och blandningen av medverkande är unik.

Medverkande i programserien är bland andra Åsa Domeij Hållbarhetschef Axfood, Mattias Goldmann VD Fores, Lisa Miskovski, Timo Räsinen och ytterligare ca 50-talet aktörer som vill visualisera en mer hållbar framtid!

Den digitala premiären är den 8:e mars 2019. Avsnitten släpps därefter varje fredag. Plattformen är Youtube, thegoodshow.nu. Programmet spelas in varje onsdag 17.00 på Urban Deli, Sveavägen.

The Good Show produceras i samarbete med flera företag, som också vill sätta ljus på hållbarhetsfrågorna. De första avsnitten presenteras i samarbete med Axel Johnson, Axfood och Matsmart samt Carlsberg Sverige.

– Allvaret i klimatfrågan kan knappast ha undgått någon vid det här laget. Axel Johnson verkar dagligen för att vara en positiv förändringskraft i samhället. Därför stödjer vi the Good Show, som vi tycker är ett viktigt och roligt initiativ, säger Mia Brunell Livfors, vd, Axel Johnson.

Bakom idé och produktion står Grandpa Electric i samarbete med Fläckerud och Rosanna Endre.