Stäng
Hem

Hanna Graflund Sleyman ny vd på KICKS Group

I februari tillträder Hanna Graflund Sleyman som ny vd på KICKS Group. Hon har en lång retail-bakgrund från ledande positioner på bolag som Amazon, Daniel Wellington, Retail & Brands, Polarn & Pyret och McKinsey.

I oktober meddelades att KICKS och Skincity går samman och bildar KICKS Group, och därmed skapar Nordens ledande specialiserade skönhetsaktör med en total omsättning på 4,5 miljarder kronor. Ny vd för KICKS Group med start 1 februari blir Hanna Graflund Sleyman.

Hon har tidigare varit vd för PDL, vd för Departments & Stores (NK), haft en ledande position i Amazons Sverige-etablering, varit Asien-chef för Daniel Wellington baserad i Hongkong, och dessförinnan haft en rad operativa chefsroller inom retail samt varit managementkonsult på McKinsey.

Camilla Wideroth, styrelseordförande KICKS och CFO Axel Johnson:

”Vi är mycket glada att kunna rekrytera Hanna Graflund Sleyman, och är övertygade om att vi med henne adderar en lysande ledare till KICKS Group och Axel Johnson. Hanna har en sällsynt både djup och bred bakgrund. Hennes erfarenhet av såväl snabbväxande online-verksamheter som fysisk retail och omnierbjudanden gör att hon är mycket väl lämpad att leda KICKS Groups fortsatta tillväxtresa.”

Hanna Graflund Sleyman, tillträdande vd KICKS Group:

”Att få leda KICKS Group och utvecklingen av KICKS och Skincitys respektive kunderbjudanden är ett drömuppdrag. Med starka varumärken, stora kundklubbar och engagerade medarbetare har bolaget en oerhörd potential. Under de senaste åren har KICKS utvecklats från en retail-kedja med en blygsam andel e-handel till en växande omni-aktör. Jag tror helhjärtat på styrkan i omni-erbjudandet och ser fram emot att tillsammans med kollegorna fortsätta utveckla KICKS och Skincitys kunderbjudanden, och bygga företaget större, starkare och lönsammare.”

Hanna Graflund Sleyman ersätter Freddy Sobin som under våren tillträder som vd för XXL.