Axel Johnson är ett ledande svenskt familjeföretag som alltid drivits framåt genom att vilja, våga och förnya. 2015 introducerade vi Axlab för att fånga upp alla goda idéer bland våra medarbetare. Axlab är en plats för förnyelse i form av en 48-timmars innovationstävling för alla medarbetare inom Axel Johnson-koncernen, där vi vill att du ifrågasätter hur vi gör saker idag. Initiativtagare till Axlab är Axel Johnson med stöd av respektive koncernbolags vd.
Syftet med Axlab är att få fram idéer som fortsätter utveckla våra verksamheter. Vi vill öka vår förnyelse- och konkurrenskraft med hjälp av våra engagerade medarbetare. Det är våra medarbetare som kan verksamheterna bäst och genom Axlab har alla möjlighet att påverka hur vår verksamhet ska se ut i framtiden.
Registrera dig här & var med och tävla den 21 februari!
– Du har möjlighet att vinna upp till SEK 500 000 för att kick-starta förverkligandet av din idé
– Du kan ta del av mer information och tips från tidigare deltagare
– Du har möjlighet att kommentera och gilla alla bidrag när tävlingen är igång
Vårt 10/50-mål
Axel Johnson befinner sig idag i en av de snabbaste faserna av förnyelse som till stor del grundar sig i vårt 10/50-mål. Det målet, som sattes 2015, innebär att om tio år ska 50 procent av det vi gör vara saker vi inte gör idag. Åtta år in i perioden är vi på god väg att nå vårt mål men för att hålla uppe förnyelsetakten behöver vi innovation i alla våra företag och på alla olika nivåer. Axlab handlar just om det – en hyllning till innovation där vi riktar oss till alla medarbetare genom hela Axel Johnson.