Åhléns är ett varuhus för alla. Företaget har 80 miljoner kunder varje år och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken med över 60 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. På Åhléns hittar man en smart mix av prisvärda produkter och lösningar på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt.
Åhléns grundades 1899 och är idag Sveriges enda kvarvarande varuhuskedja, där hållbarhetstanken genomsyrar allt man gör. För att kunna behålla sin starka position arbetar Åhléns ständigt med att förbättra, förenkla och förgylla livet för sina kunder. Åhléns erbjuder en unik mix av moderiktiga, prisvärda produkter och lösningar inom mode, hem och skönhet, både i varuhusen och via e-handel.
Som Sveriges ledande varuhuskedja har Åhléns möjlighet att påverka och göra skillnad genom hela produktionskedjan. Åhléns vill att det ska vara enkelt att göra bra och medvetna val för kunden och erbjuder därför hållbara produkter som är märkta “Bra val”.
Redan 1996 startades Åhléns kundklubb, som idag är en av Sveriges största kundklubbar med över 2 miljoner medlemmar. Idag är det en helt digital kundklubb, där allt laddas digitalt och erbjudanden och bonus syns vid inloggning.