Kicks

KICKS erbjuder ett helhetskoncept med skönhetsprodukter inom makeup, doft, hudvård och hårvård till alla som är intresserade av skönhet. Här hittar kunderna ett brett och attraktivt urval av både stora internationella varumärken såväl som små, specialiserade nischprodukter.

I korthet

KICKS är Nordens ledande skönhetskedja och erbjuder ett helhetskoncept med skönhetsprodukter inom makeup, doft, hudvård och hårvård till alla som är intresserade av skönhet. På KICKS arbetar bland andra skönhetsexperter, makeupartister och hudterapeuter.

Nettoomsättning år 2016: 2 951 miljoner SEK
ResultatAX år 2016: 163 miljoner SEK
Genomsnittligt antal anställda: 
1 037
Ägarandel: 100%

Läs mer på www.kicks.se

På KICKS arbetar välutbildade makeupartister, hudterapeuter och skönhetsexperter för att kunna erbjuda varje kund en personlig och professionell service samt inspirera till en lustfylld köpupplevelse.

Hela KICKS verksamhet genomsyras av stort engagemang, professionalism, respekt för människor och en ständig vilja att utvecklas som individer och företag.

KICKS unika erbjudande består delvis av KICKS egna produkter men primärt av varumärken som KICKS har ensamrätt på avseende distribution. Ensamrätterna är ofta nischade inom mindre segment med en tydlig profil och historia.

KICKS Club är ett lojalitetsprogram som erbjuder bonus och exklusiva erbjudanden till de drygt 1,5 miljoner aktiva medlemmarna. KICKS är ett multikanalsföretag i framkant med såväl e-handel som unik lösning för digital handel via butik i Sverige och Norge. Under 2017 öppnade KICKS sin första flagship-butik i Göteborg. Dessa moderna handelsplatser där kunderna erbjuds ett stort antal tjänster skapar förutsättningar för en ny typ av upplevelsehandel. Flagship-butiken i Göteborg innehåller exempelvis en frisörsalong som drivs av NOIR Stockholm, vilket innebär att KICKS framöver kommer att erbjuda produkter inom professionell hårvård tillsammans med NOIR. Via digitala lösningar i butikerna kommer KICKS förstärka känslan av inspiration och vägledning samt att på ett annat sätt än idag kunna interagera med kunden.