Åhléns

Åhléns är ett varuhus för alla. Företaget har 80 miljoner kunder varje år och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken med över 60 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. På Åhléns hittar man en smart mix av prisvärda produkter och lösningar på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt.

I korthet

Åhléns är Sveriges ledande varuhuskedja med fler än 60 varuhus över hela Sverige med skönhet, hem och mode under ett och samma tak. Kunderna erbjuds en smart mix av prisvärda produkter och lösningar på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Det ska vara enkelt att göra bra och medvetna val.

Nettoomsättning år 2016: 4 818 miljoner SEK
ResultatAX år 2016:
-114 miljoner SEK
Genomsnittligt antal anställda:
 2 447
Ägarandel:  100%

Läs mer på www.ahlens.se

För att kunna behålla sin starka position arbetar Åhléns ständigt med att förbättra, förenkla och förgylla livet för sina kunder. Åhléns erbjuder en unik mix av moderiktiga, prisvärda produkter och lösningar inom mode, hem och skönhet, både i varuhusen och via e-handel.

Åhléns grundades 1899 och är idag Sveriges enda kvarvarande varuhuskedja där hållbarhetstanken genomsyrar allt man gör. Som Sveriges ledande varuhuskedja har Åhléns möjlighet att påverka och göra skillnad genom hela produktionskedjan. Åhléns vill att det ska vara enkelt att göra bra och medvetna val för kunden och erbjuder därför hållbara produkter som är märkta “Bra val”.

Åhléns Klubb har över 2,5 miljoner medlemmar. Det är idag en helt digital kundklubb. Inga mer kuponger eller papperslappar utan allt laddas nu digitalt. Erbjudanden och bonus syns vid inloggning. Vid köp i butik visas legitimation upp. Kundklubbskortet är historia.